Αλλαγές στην Παιδεία: Αντίο σε πανελλήνιες, προσευχή, εκκλησιασμό και παρελάσεις

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Επιτροπής, υπό τον Αντώνη Λιάκο, για τις αλλαγές στην Παιδεία όσον αφορά στη λειτουργία δημοτικών, γυμνασίων, λυκείων καθώς και στο εξεταστικό σύστημα για την είσοδο στα πανεπιστήμια.

Στις προτάσεις της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου περιλαμβάνονται νέο
εξεταστικό σύστημα και αλλαγές στη φοίτηση στα πανεπιστήμια, με βάση τις οποίες οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν -υπό όρους- κατεύθυνση, να αποκτούν πτυχίο από συνδυασμούς επιστημών και να κερδίζουν πρωτεύουσα και δευτερεύουσα ειδικότητα.

Ταυτόχρονα υπάρχει πρόταση για αλλαγή της διδακτικής διαδικασίας και στη μέση εκπαίδευση, ενώ προτείνεται το γυμνάσιο να γίνει τετραετές και το λύκειο διετές.

Η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου εισηγείται επίσης να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις, ο υποχρεωτικός εκκλησιασμός και η υποχρεωτική προσευχή.

Το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ-ΤΕΙ

Η πρόταση προβλέπει την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω ενός συγκεκριμένου συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης.

Η εφαρμογή του συντελεστή κατάταξης των υποψηφίων, επί του γενικού βαθμού πρόσβασης ή άλλων κριτηρίων επίδοσης, θα εξασφαλίζει σε ΑΕΙ και ΤΕΙ φοιτητές με γενική αλλά και ειδική επάρκεια.

Από τη στιγμή που έχει ολοκληρωθεί το Νέο Λύκειο, ο συντελεστής βαρύτητας μπορεί να εφαρμοστεί επί του Εθνικού Απολυτηρίου και έτσι να περάσουν οι πανελλήνιες εξετάσεις στην Ιστορία.

Ωστόσο, η υιοθέτηση του συντελεστή μπορεί να γίνει από τις επόμενες εισαγωγικές εξετάσεις.

Έτσι, βασική πρόβλεψη της πρότασης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της επιτροπής Λιάκου είναι η εφαρμογή συντελεστή βαρύτητας ανά επιλογή και πλήθος επιλογών του υποψηφίου. Με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά θα επιβραβεύεται με διαφοροποιημένο ποσοστό η σειρά επιλογής (1η, 2η, 3η, έως και 10η επιλογή) και το πλήθος των 10 πρώτων επιλογών των υποψηφίων.

Μετά την 10η επιλογή οι επιλογές δεν επιβραβεύονται (η τιμή του συντελεστή θα είναι μηδενική).

madata.gr

Σχόλια