Ερώτηση προς τους αρμόδιους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών κατέθεσε ο βουλευτής Κορινθίας Χρίστος Δήμας για το ζήτημα που έχει ανακύψει σχετικά με τα πλαστά πτυχία περίπου 2.500 δημοσίων υπαλλήλων. Ο κ. Δήμας επισημαίνει στην ερώτηση του τη σημασία της αξιοκρατίας και της διαφάνειας στο Δημόσιο και ζητά να πληροφορηθεί τον ακριβή αριθμό των περιπτώσεων που
έχουν εντοπιστεί παράτυποι τίτλοι σπουδών, τις διαθέσεις της πολιτικής ηγεσίας των Υπουργείων απέναντι σε όσους αποδειχθεί ότι παρανόμησαν αλλά και το σε ποιες υπηρεσίες τοποθετήθηκαν οι εν λόγω υπάλληλοι.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
α) τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
β) τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
ΘΕΜΑ: Νομιμοποίηση πλαστών τίτλων σπουδών δημοσίων υπαλλήλων
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης φέρεται να εξετάζει τη διεξαγωγή εξετάσεων επαγγελματικής επάρκειας για δημόσιους υπαλλήλους που εντοπίστηκαν με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών και οι οποίοι αποκτήθηκαν προκειμένου να συμμετέχουν με ευνοϊκότερες πιθανότητες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, σύμφωνα με καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) εκτός των 2.500 που αναφέρονται στα δημοσιεύματα ότι σήμερα εργάζονται στο ελληνικό Δημόσιο, υπάρχουν - επιπλέον αυτών - ορισμένοι που βρίσκονται στις λίστες διοριστέων του ΑΣΕΠ.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι,
η αξιοκρατία και η διαφάνεια πρέπει να διακατέχουν το σύνολο του Δημοσίου Τομέα, κάτι που σημαίνει πως δε μπορεί να επιβραβεύονται εκείνοι που παρανόμησαν εις βάρος του Δημοσίου και των συνυποψηφίων τους
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1) Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων που εντοπίστηκαν με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών; Σε ποιους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ έλαβαν μέρος οι εμπλεκόμενοι και σε ποιες υπηρεσίες τοποθετήθηκαν έκτοτε;
2) Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εντοπισμού τυχόν άλλων παρόμοιων περιπτώσεων;
3) Θα πραγματοποιήσετε εξετάσεις για εξακρίβωση της επαγγελματικής επάρκειας - όπως δημοσιεύεται - για τους 2.500 εργαζομένους που εντοπίστηκαν με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών; Θεωρείτε πως μία τέτοια εξέλιξη είναι δίκαιη για τους απορριφθέντες των αντίστοιχων διαγωνισμών που διέθεταν τα προσόντα, ωστόσο απέτυχαν εξ' αιτίας της παρατυπίας των τελικά διορισθέντων και στέλνει τα ορθά μηνύματα προς την κοινωνία και τους νέους ανθρώπους που σήμερα μοχθούν στα Πανεπιστήμια;
4) Είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης η ποινική δίωξη των εμπλεκομένων με κάθε τρόπο στην υπόθεση;
έχουν εντοπιστεί παράτυποι τίτλοι σπουδών, τις διαθέσεις της πολιτικής ηγεσίας των Υπουργείων απέναντι σε όσους αποδειχθεί ότι παρανόμησαν αλλά και το σε ποιες υπηρεσίες τοποθετήθηκαν οι εν λόγω υπάλληλοι.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς:
α) τον Υπουργό Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων
β) τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης
ΘΕΜΑ: Νομιμοποίηση πλαστών τίτλων σπουδών δημοσίων υπαλλήλων
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, η πολιτική ηγεσία των Υπουργείων Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης φέρεται να εξετάζει τη διεξαγωγή εξετάσεων επαγγελματικής επάρκειας για δημόσιους υπαλλήλους που εντοπίστηκαν με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών και οι οποίοι αποκτήθηκαν προκειμένου να συμμετέχουν με ευνοϊκότερες πιθανότητες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ.
Παράλληλα, σύμφωνα με καταγγελίες της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) εκτός των 2.500 που αναφέρονται στα δημοσιεύματα ότι σήμερα εργάζονται στο ελληνικό Δημόσιο, υπάρχουν - επιπλέον αυτών - ορισμένοι που βρίσκονται στις λίστες διοριστέων του ΑΣΕΠ.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι,
η αξιοκρατία και η διαφάνεια πρέπει να διακατέχουν το σύνολο του Δημοσίου Τομέα, κάτι που σημαίνει πως δε μπορεί να επιβραβεύονται εκείνοι που παρανόμησαν εις βάρος του Δημοσίου και των συνυποψηφίων τους
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
1) Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων που εντοπίστηκαν με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών; Σε ποιους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ έλαβαν μέρος οι εμπλεκόμενοι και σε ποιες υπηρεσίες τοποθετήθηκαν έκτοτε;
2) Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εντοπισμού τυχόν άλλων παρόμοιων περιπτώσεων;
3) Θα πραγματοποιήσετε εξετάσεις για εξακρίβωση της επαγγελματικής επάρκειας - όπως δημοσιεύεται - για τους 2.500 εργαζομένους που εντοπίστηκαν με πλαστούς/παράτυπους τίτλους σπουδών; Θεωρείτε πως μία τέτοια εξέλιξη είναι δίκαιη για τους απορριφθέντες των αντίστοιχων διαγωνισμών που διέθεταν τα προσόντα, ωστόσο απέτυχαν εξ' αιτίας της παρατυπίας των τελικά διορισθέντων και στέλνει τα ορθά μηνύματα προς την κοινωνία και τους νέους ανθρώπους που σήμερα μοχθούν στα Πανεπιστήμια;
4) Είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων της Κυβέρνησης η ποινική δίωξη των εμπλεκομένων με κάθε τρόπο στην υπόθεση;
Σχόλια