Διεθνείς bloggers «εραστές του κρασιού» επισκέφθηκαν τη Νεμέα

Μία Ουγγαρέζα, δύο Αμερικανοί, μία Ινδή, μία Πορτογαλίδα, ένας Βέλγος, ένας Σουηδός, μία Βραζιλιάνα και ένας Νορβηγός ως άλλοι συνοδοί του Θεού Διονύσου απόλαυσαν για μια βδομάδα το αγιωργίτικο της Νεμέας και το ασύρτικο της Σαντορίνης.

Τα μέλη της διεθνούς οινικής κοινότητας, που στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι γνωστή με την ονομασία #winelovers
, bloggers διεθνούς εμβέλειας με αντικείμενο το κρασί και την οινοκριτική, έφθασαν στην Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα για να γνωρίσουν από κοντά την κατεξοχήν οινοπαραγωγική ζώνη της, τη Νεμέα, που παραμένει στο ευρύ κοινό άγνωστη.

Η διοργάνωση έφερε την υπογραφή του Ελληνα πρεσβευτή στο #winelover, κ. Θόδωρου Λέλεκα, που σχεδίασε σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Οινοποιών Νεμέας (ΣΟΝ) και τον δήμο ένα πρόγραμμα πλούσιο σε γεύσεις, μυρωδιές και τοπία. Οι Ελληνες οικοδεσπότες ανέλαβαν τη διαμονή, τη διατροφή και τις εσωτερικές μετακινήσεις των καλεσμένων.


«Πλάι στα κρασιά, θελήσαμε να αναδείξουμε μια σειρά παράλληλων δραστηριοτήτων για τους οινόφιλους επισκέπτες, που μπορούν να αποκομίσουν στην Ελλάδα μια πολύπλευρη ταξιδιωτική εμπειρία» επισημαίνει στην «Κ» ο κ. Λέλεκας. Πράγματι, το πρόγραμμα μπολιάστηκε με λίγο απ’ όλα: επίσκεψη και δοκιμή κρασιών σε 28 από τα 32 οινοποιεία της περιοχής, τη σπεσιαλιτέ της Νεμέας, κόκορα με χυλοπίτες, σπιτικές τηγανίτες με πετιμέζι, τοξοβολία μέσα στα αμπέλια, βόλτα στα σοκάκια του Ναυπλίου.

«Αποκορύφωμα για τους περισσότερους από εμάς ήταν η ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Νεμέας από τον Αμερικανό καθηγητή Steven G. Miller, φιλέλληνα και υπεύθυνο της ιστορικής ανασκαφής, που μας περιέγραψε τη διαδικασία βήμα βήμα». Ενθουσιασμό εξίσου προκάλεσε, βέβαια, και το σούβλισμα μιας γουρουνοπούλας στον υπαίθριο χώρο οινοποιείου. Στη συνέχεια οι οινοκριτικοί έφτασαν και δείπνησαν στην Αθήνα με θέα την Ακρόπολη και συνοδεία –φυσικά– ελληνικού κρασιού, ενώ συναντήθηκαν με «ακολούθους» τους από τα ελληνικά social media, Ελληνες που ενδιαφέρονται για το κρασί.

 Οι τρεις πιο «θερμόαιμοι» επισκέπτες προτού επιστρέψουν στις πατρίδες τους, αφιέρωσαν δύο μέρες στην όμορφη Σαντορίνη πίνοντας ασύρτικο και δοκιμάζοντας τοπικά προϊόντα. Προτού αποτυπώσουν τις εντυπώσεις τους ηλεκτρονικά, μίλησαν με την «Κ».

«Μοσχοφίλερο, αγιωργίτικο, ασύρτικο, όλες αυτές οι ποικιλίες ήταν νέες για εμένα» αναφέρει  η Karina Aggarwal, blogger από την Ινδία, «μου έχει κάνει εντύπωση ο τρόπος που τα διάφορα σταφύλια μετουσιώνονται σε μια ευρεία γκάμα κρασιών». Ο συνάδελφός της από τη Σουηδία, Magnus Reuterdahl, είχε δοκιμάσει ελληνικά κρασιά τόσο σε χώρους εστίασης στη Στοκχόλμη όσο και σε οινικούς διαγωνισμούς, στην Τουρκία το 2012 και στην Ισπανία το 2013. «Υπάρχουν πολλές ετικέτες που διακρίνονται από υψηλή ποιότητα αλλά και δυναμική για περαιτέρω εξέλιξη» σχολιάζει ο Σουηδός blogger.

«Οι οινοποιοί που γνωρίσαμε ήταν φιλικοί, ανοικτοί, γνώστες του αντικειμένου, το τοπίο των αμπελώνων μαγευτικό». Για τον ίδιο, η μεγάλη «αποκάλυψη», πέρα από πολλές ποικιλίες, την ύπαρξη των οποίων αγνοούσε, ήταν «η δυνατότητα παλαίωσης του αγιωργίτικου». Στο σημείο αυτό συμφωνούν όλοι. «Δοκιμάσαμε ένα εξαιρετικό αγιωργίτικο του 2009, σε δέκα χρόνια όμως θα είναι κλάσεις ανώτερο» εκτιμά ο Βέλγος Jonas de Maere, που από τον Ιανουάριο έχει επισκεφθεί δύο οινοπαραγωγικές ζώνες στη Γερμανία και μία στην Ιταλία, «στην Ελλάδα, όμως, ήταν η πρώτη μου φορά, οπότε χρειάζεται να χαρτογραφήσω τον ελληνικό αμπελώνα».

Τα μυστικά του ελληνικού κρασιού μοιάζουν καλά κρυμμένα. «Στη Μαντίνεια δοκίμασα ένα λευκό κρασί, πολύ δροσερό, πράγμα που με εξέπληξε, καθώς θεωρούμε πάντοτε την Ελλάδα έναν τόπο ξηρό και ζεστό» αναφέρει «τότε μου εξήγησαν ότι η δροσιά προερχόταν από τα γύρω βουνά».

«Διηγηθείτε διαδικτυακά»
Εχει ελπίδες στις ξένες αγορές το ελληνικό κρασί; Οι ειδήμονες συναινούν πως έχει. Η συμβουλή του Αμερικανού Luiz Alberto, ιδρυτή της οινοφιλικής κοινότητας (www.winelover.co), προς τους οινοπαραγωγούς είναι απλή: «Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στην Ελλάδα δεν έχετε καταλάβει ακόμα την αξία αυτού του πανίσχυρου εργαλείου» προτείνει. «Κάθε οινοποιείο μπορεί να διηγηθεί απευθείας και δωρεάν την ιστορία του στους καταναλωτές».

Σχόλια