Εργαλείο για τους αγρότες τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συνδέουν τους αγρότες με τους προμηθευτές και τους καταναλωτές και δίνουν άλλη διάσταση στην αγροτική επιχειρηματικότητα, σύμφωνα με μια νέα μελέτη της Rabobank.


Ειδικότερα, η μελέτη της Rabobank για το μέλλον της γεωργίας (Future of Farming) αποκαλύπτει ότι το 76% των αμερικανών αγροτών ηλικίας 18-35 χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ανταλλάξουν γνώσεις και πάνω από το 92% των αγροτών στις ΗΠΑ έχουν...
«έξυπνα» κινητά (smartphones).

«Δεν τίθεται το ερώτημα αν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να δώσουν προστιθέμενη αξία στον αγροτικό τομέα, αλλά πώς θα αξιοποιηθούν καλύτερα», σημειώνει ο αντιπρόεδρος για την αγροτική ανάπτυξη και τα τρόφιμα της Rabobank και ενεργός αγρότης, Bart IJntema.

«Με το πέρασμα των χρόνων βλέπω ότι οι αγρότες χρησιμοποιούν ήδη εφαρμογές για να πάρουν επιχειρηματικές αποφάσεις, για να δημιουργήσουν blog και τουιτάρουν τις ιστορίες τους για να τις μοιραστούν με το ευρύ κοινό. Επιπλέον, οι αγρότες χρησιμοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες για να γλιτώσουν κάποια στάδια στην εφοδιαστική αλυσίδα και να πουλήσουν τα προϊόντα τους απευθείας σε καταναλωτές. Πρέπει να βρούμε πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν τους αγρότες να κάνουν δουλειές και να αλληλεπιδρούν με το ευρύ κοινό», λέει χαρακτηριστικά ο IJntema.

Την ίδια στιγμή ο αγρότης Ρικάρντο Ρίος από τη Χιλή, πρώην μηχανικός υπολογιστών, έχει βρει ήδη πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να βοηθήσουν στην ανταλλαγή γνώσεων. Αναζητώντας βοήθεια βρήκε έναν αγρότη από τη Νέα Ζηλανδία που εξελίχθηκε σε μέντοράς του και τον βοήθησε να στήσει τη γαλακτοκομική του επιχείρηση.  
«Φέτος, θα έχουμε 4.700 αγελάδες που τρέφονται με γρασίδι. Και το μότο μου είναι αν σου λείπει γνώση πρέπει τη βρεις», τονίζει ο Ρίος.

Από την πλευρά της η Rabobank, βλέποντας τη «δύναμη» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, δημιούργησε ένα «εικονικό αγροτικό κλαμπ» με αγρότες αλλά και για αγρότες. Σκοπός της είναι η αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να διευκολυνθεί η αλληλεπίδραση μεταξύ των αγροτών σε όλο τον κόσμο. Ο σχεδιασμός του προγράμματος αφορά την ανταλλαγή πληροφοριών, τη συγκριτική αξιολόγηση, ερωτο-απαντήσεις και ανταλλαγή ιδεών.

Στην Αυστραλία, προβλέπεται ότι, μέσα σε 2 χρόνια, το 33% των αγροτών της χώρας θα χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πιθανές χρήσεις θα περιλαμβάνουν τη διαχείριση της εικόνας του γεωργικού τομέα.

Ο Σαμ Λίβινγκστοουν από την εικονική αγροτική ομάδα AgChatOz στην Αυστραλία, δήλωσε: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν ένα τεράστιο όφελος τόσο για τον αγρότη όσο και για τον καταναλωτή με πάρα πολλούς τρόπους».

agronews.gr

Σχόλια