Πανελλαδικές 2011: Οι πρώτοι των πρώτων





Σωστή διαχείριση χρόνου, συστηματικό διάβασμα αλλά και τακτά διαλείμματα ξεκούρασης είναι τα μυστικά που, όπως υποστηρίζουν, τους χάρισαν την πρωτιά. Οι «πρώτοι των πρώτων» των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων μιλούν...
στα «ΝΕΑ» για τις επιλογές που έστεψαν με επιτυχία την τελευταία χρονιά της μαθητικής τους πορείας. Παραδέχονται ωστόσο ότι η οικονομική συγκυρία και οι δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης κάθε σχολής έπαιξαν τον ρόλο τους σε αυτή την αναμέτρηση.


Οι περιορισμένες έξοδοι με την παρέα τα Σαββατοκύριακα, η διέξοδος σε αγαπημένες ασχολίες όπως αθλήματα, μουσική και χορός, οι συζητήσεις με γονείς και καθηγητές, ήταν μερικές από τις μεθόδους που ακολούθησαν οι υποψήφιοι για να αποβάλουν το άγχος.


Βασίλης Τσουκαλάς
4ος στη Νομική Αθηνών (19.556 μόρια) Αναπόφευκτο κακό οι Πανελλαδικές
«Το συστηματικό και ποιοτικό διάβασμα σε συνδυασμό με τις γερές βάσεις που είχα αποκτήσει τα προηγούμενα χρόνια και τη σωστή καθοδήγηση των καθηγητών μου, με βοήθησαν να πετύχω τον στόχο μου. Στις Πανελλαδικές δεν χρειάζονται υπερβολές. Είναι ένα αναπόφευκτο κακό, δεν έχεις άλλη επιλογή οπότε.. προσπαθείς. Το μόνο που στερήθηκα ήταν ο ελεύθερος χρόνος και, από αυτή τη σκοπιά, οι εξετάσεις είχαν αντίκτυπο στη ζωή μου. Το πρόγραμμά μου ήταν: σχολείο - φροντιστήριο - σπίτι. Για να χαλαρώσω, αρκούσε μια βόλτα με τους φίλους μου ή μια συζήτηση με τους γονείς μου».


Γιώργος Παπαροϊδάνης
Ιατρική Θεσσαλονίκης (19.025 μόρια)
Αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου
«Η Ιατρική ήταν ένας στόχος που έθεσα από την Α' Λυκείου. Μου αρέσει γιατί είναι επάγγελμα που προσφέρει κοινωνικό έργο. Πέρυσι δεν κατάφερα να εισαχθώ, επομένως προσπάθησα ξανά φέτος. Είναι τελείως διαφορετικό να δίνεις για δεύτερη φορά, έχεις ήδη την εμπειρία των εξετάσεων και τον διαθέσιμο χρόνο ενός απόφοιτου. Ετσι, καθημερινά μελετούσα από το πρωί μέχρι το απόγευμα και μετά συναντούσα τους φίλους μου ή έπαιζα κιθάρα. Η Θεσσαλονίκη είναι ένα μικρό πρόβλημα, γιατί σε μια τέτοια περίοδο δεν θα ήθελα να επιβαρύνω οικονομικά τους γονείς μου».


Λευτέρης Κανδιόγλου
1ος στο Οικονομικό ΣΣΑΣ Θεσσαλονίκης (19.691 μόρια)
Σταμάτησα το μπάσκετ και αφιέρωσα χρόνο στο διάβασμα
«Από το γυμνάσιο ήμουν επιμελής μαθητής, δεν είχα κενά και το μόνο που χρειαζόμουν ήταν η σωστή διαχείριση χρόνου και η οργάνωση. Αφιέρωσα πολλές ώρες στο διάβασμα και θυσίασα το αγαπημένο μου χόμπι, το μπάσκετ. Επειτα από επτά ώρες στο σχολείο και τέσσερις ώρες φροντιστήριο, άρχιζα το διάβασμα στις 11 το βράδυ και συχνά ξενυχτούσα μέχρι τις 2 τα ξημερώματα. Επέλεξα τα οικονομικά γιατί μέσα από αυτή την επιστήμη μπορείς να κατανοήσεις πώς λειτουργεί η κοινωνία σε όλες τις εκφάνσεις της. Η επαγγελματική αποκατάσταση και το χαμηλό κόστος που προσφέρει το Οικονομικό ΣΣΑΣ - διαμονή, σίτιση - βοήθησαν ώστε να γίνει η συγκεκριμένη σχολή η πρώτη μου επιλογή. Δεν ήθελα να επιβαρύνω τους γονείς μου και έλαβα υπόψη την ανεργία».


Ελευθερία Στεφανάκη
Νομική Αθηνών (19.085 μόρια)
Το άγχος μειώνει την επίδοση
«Καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς προσπαθούσα να αποβάλλω κάθε μορφή άγχους, γιατί το μόνο που καταφέρνεις έτσι είναι να μειώσεις τις επιδόσεις σου. Στερήθηκα μόνο τον ύπνο. Σίγουρα θα μπορούσα να έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο, ακόμα κι έτσι όμως, το αποτέλεσμα με δικαίωσε. Συνειδητοποίησα από νωρίς ότι οι Πανελλαδικές είναι ένας διαγωνισμός. Εδωσα μεγάλη προσοχή στο σχολείο, εμπιστεύτηκα τους καθηγητές μου και δεν πήγα φροντιστήριο»


Μελίνα Καλφαντή
1η στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου (21.083 μόρια)
Κυνήγησα το όνειρό μου
«Δεν διάβαζα υπερβολικά πολλές ώρες, προσπάθησα να κρατήσω μια ισορροπία και συνέχισα να αθλούμαι για να χαλαρώνω από το διάβασμα. Επέλεξα το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου κυνηγώντας το όνειρό μου να ασχοληθώ με την ταξιδιωτική δημοσιογραφία.Ξλερω ς πως είναι εκείνο που μου ταιριάζει περισσότερο».
Γιώργος Λαοχλάκος
2ος στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ (19.786 μόρια)
Τώρα πάμε για τον στόχο!
«Αρχισα να προετοιμάζομαι ψυχολογικά πολύ νωρίτερα από τους συμμαθητές μου. Κατά τη γνώμη μου, το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται από την ψυχολογία του εξεταζόμενου. Από τη Β' Λυκείου είπα στον εαυτό μου: Τώρα πάμε για τον στόχο! Τελείωσα την ύλη από τον Δεκέμβριο της Γ' Λυκείου και έκτοτε άρχισα τις επαναλήψεις. Μέχρι τα Χριστούγεννα μελετούσα, κατά μέσο όρο, πέντε ώρες καθημερινά και έπειτα μόνο δύο ώρες.
Δεν διάβαζα από αγγαρεία. Μου άρεσε το αντικείμενο των μαθημάτων του πεδίου μου και μελετούσα με ευχαρίστηση. Αλλωστε, ποτέ δεν ήμουν άριστος μαθητής».
Ειρήνη Τουραλιά
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθήνας (21.850 μόρια)
«Η Αγγλική Φιλολογία προσφέρει εναλλακτικές προοπτικές εργασίας»
«Δεν είχα συγκεκριμένες ώρες διαβάσματος την ημέρα. Οπωσδήποτε, όμως, είχα έναν στόχο και διάβαζα με σύστημα. Επέλεξα συνειδητά το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας λόγω της αγάπης μου για τη γλώσσα, αλλά και τις εναλλακτικές προοπτικές εργασίας που ίσως μου προσφέρει εν μέσω οικονομικής κρίσης. Στο μέλλον, σκέφτομαι να συνεχίσω για μεταπτυχιακές σπουδές και αργότερα να ειδικευτώ στον τομέα της μετάφρασης».


Αντώνης Πελακανίδης
1ος στην Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πολυτεχνείου Θεσσαλονίκης (19.706 μόρια)
Το μυστικό είναι το καθημερινό διάβασμα
«Τα Μαθηματικά ήταν ένα ευχάριστο παιχνίδι», από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Στη δευτέρα λυκείου πήρε τη μεγάλη απόφαση: «Επέλεξα να συνδυάσω τα Μαθηματικά με τις νέες τεχνολογίες και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και η σχολή που επέλεξα θα μου δώσει αυτή την ευκαιρία», λέει.
Διάβαζε με μέτρο (το μυστικό είναι να πηγαίνεις διαβασμένος κάθε μέρα στο σχολείο), διασκέδαζε, πήγαινε φροντιστήριο.
Η παρέα του συνετέλεσε στην επιτυχία, αφού συναντιόταν με τους φίλους του μόνο τα Σαββατοκύριακα που δεν είχε κάποιο διαγώνισμα, ενώ παρακολουθούσε στην τηλεόραση την αγαπημένη του ομάδα, τον ΠΑΟΚ.


Βασιλική Φεσατίδου
1η Ιατρικής Θεσσαλονίκης (18.904 μόρια)
Ποιοτικό διάβασμα και όχι συμβουλές
«Ψυχραιμία, αισιοδοξία και θετική σκέψη. Ποιοτικό και όχι πολύωρο διάβασμα. Και... προς Θεού, όχι συμβουλές από τους "επαΐοντες". Δεν σταμάτησα καμία από τις υπόλοιπες δραστηριότητές μου. Και θέατρο έκανα, και αθλητισμό και βόλτες. Φροντιστήριο πήγα μόνο την τελευταία χρονιά. Το σχολείο μου είχε πολύ καλούς καθηγητές. Και όχι, ο πατέρας μου (είναι καρδιοχειρουργός) δεν με βοήθησε. Από εδώ και πέρα ίσως μου χρειαστεί...» λέει η Βασιλική Φεσατίδου η οποία με τα 18.904 μόρια που συγκέντρωσε κατάφερε να εισαχθεί πρώτη (με τις ευεργετικές διατάξεις για τα παιδιά των πολυτέκνων) στην Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης. «Οχι πως δεν θα περνούσα και χωρίς τη διάταξη. Απλώς θα εισαγόμουν σε Ιατρική επαρχιακής πόλης» διευκρινίζει.


Γιώργος Κονταξάκης
9ος στο Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών Πάτρας (18.573 μόρια)
«Δεν άφησα δευτερόλεπτο να πάει χαμένο»
«Καλός προγραμματισμός, συστηματικό διάβασμα και ποιοτικός χρόνος ξεκούρασης με φίλους τα Σαββατοκύριακα ήταν τα κλειδιά της επιτυχίας στις εξετάσεις. Δεν ήθελα να αφήσω ούτε δευτερόλεπτο προετοιμασίας να πάει χαμένο. Διάβαζα τέσσερις ώρες την ημέρα, ανάμεσα στο πρόγραμμα του σχολείου και στα ιδιαίτερα μαθήματα. Συχνά χρειάστηκε να ξενυχτήσω διαβάζοντας καθώς οι πιο αποδοτικές ώρες προετοιμασίας ήταν πάντα οι βραδινές. Πάντα προσπαθούσα να σκέφτομαι θετικά. Ακόμα και την ώρα των εξετάσεων. Αγχος είχα μόνο στο πρώτο μάθημα».


Αγγελος Ευαγγελίδης
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ΕΜΠ (18.000 μόρια)
«Δεν στερήθηκα εξόδους και διασκέδαση»
«Πάντα ήθελα να ασχοληθώ με την έρευνα στον τομέα των Μαθηματικών. Εψαξα τα μαθήματα πολλών σχολών και κατέληξα να επιλέξω τη Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών, η οποία ταιριάζει περισσότερο στα ενδιαφέροντά μου. Η προετοιμασία για τις Πανελλήνιες ήταν μεν αγχωτική, ωστόσο ποτέ δεν στερήθηκα εξόδους ή διασκέδαση. Προσπάθησα να κοιμάμαι σωστά και να διαβάζω πριν και μετά το σχολείο και το φροντιστήριο». Η πίεση της χρονιάς δεν εμπόδισε τον Αγγελο από το να συμμετάσχει στο κάστινγκ και τελικά στα γυρίσματα διαφημιστικού σποτ γνωστής εταιρείας τηλεπικοινωνίας. «Τα γυρίσματα διήρκεσαν μία ημέρα, ενώ έχασα απλά μια ώρα από το φροντιστήριο», λέει.


Νίκος Φυτανίδης


2ος Ιατρικής Θεσσαλονίκης (19.780 μόρια)
Με καλούς καθηγητές έρχονται οι επιτυχίες
Είχε ένα χάρισμα, σπάνιο στα παιδιά, κυρίως στα αγόρια: από το δημοτικό σχολείο του άρεσαν «όλα τα μαθήματα». Στο λύκειο στάθηκε πολύ τυχερός. «Συμπτωματικά σχεδόν όλοι οι καθηγητές, στο λύκειο ήταν πολύ καλοί. Υπήρχε φοβερή επικοινωνία μαζί τους, μας εξηγούσαν όλες τις απορίες», λέει.
Δεν χρειάστηκε να πάει φροντιστήριο (έκανε κάποια ιδιαίτερα στο σπίτι), διάβαζε και διασκέδαζε «χωρίς υπερβολές». Οπως επισημαίνει είναι θέμα συμπτώσεων και τύχης να συμπέσουν σε ένα σχολείο καλοί καθηγητές και τότε, όπως λέει, οι επιτυχίες στις Πανελλαδικές έρχονται από μόνες τους.


Θανάσης Ραγκούσης
2ος στη Σχολή Αρχιτεκτόνων ΕΜΠ (23.413 μόρια) «Δεν χρειάστηκε ποτέ να ξενυχτήσω διαβάζοντας»
«Ο σχολαστικός προγραμματισμός του διαβάσματος βοήθησε στην αποτελεσματικότερη προετοιμασία για τις εξετάσεις. Κάθε μέρα έκανα μια λίστα με ό,τι έπρεπε να μελετήσω, υπολογίζοντας πόσο χρόνο θα αφιέρωνα σε κάθε μάθημα. Ετσι κατάφερα να εξοικονομήσω πολύτιμο χρόνο διασκέδασης και ξεκούρασης για τον εαυτό μου. Δεν ήταν μια ξεκούραστη χρονιά και φυσικά υπήρχε πολύ άγχος. Ωστόσο, ποτέ δεν χρειάστηκε να ξενυχτήσω διαβάζοντας. Παρά το γεγονός ότι οι προοπτικές απασχόλησης των αρχιτεκτόνων εν μέσω κρίσης έχουν λιγοστέψει η επιλογή μου ήταν συνειδητή».


ΤΑ ΝΕΑ

Σχόλια