Μη με λες απολιτίκ γιατί δεν είμαι





       
Μη με λες απολιτίκ γιατί δεν είμαι. Μπορεί εσύ να γνωρίζεις τις τάσεις και τα ρεύματα της σύγχρονης Αριστεράς, εγώ όμως γνωρίζω όλα όσα χρειάζεται για να διαμορφώσει κανείς πολιτική συνείδηση σήμερα. Ενώ παλιότερα ήμουν σκράπας στα μαθηματικά, τώρα πια μετράω τα spreads, υπολογίζω τα αποθεματικά, χαιρετίζω με ανακούφιση την κεφαλαιακή επάρκεια, υπολογίζω δεδομένα, κάνω εξισώσεις, στο μυαλό μου μετατρέπω ευρώ σε ομόλογα, ομόλογα σε μετοχές, μετοχές σε χρυσό. Και μετά τον δραχμοποιώ. Παίζω στα δάχτυλα μου το Διεθνές Χρηματοπιστωτικό Δίκαιο. Παρακολουθώ συνέδρια και ημερίδες και μετά μιλάω στους φίλους μου για τοξικά τραπεζικά συστήματα, ελλείμματα και ισοζύγια συναλλαγών, για τα κερδοσκοπικά παιχνίδια των τραπεζών. Όταν έχω περισσότερο κέφι δίνω διαλέξεις και στην οικογένεια μου, τους μιλάω για Μεσοπρόθεσμα Προγράμματα, για το Σύστημα Εγγύησης Καταθέσεων, για την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, τους Διεθνείς Οίκους Αξιολόγησης, χτυπάω το χέρι στο τραπέζι και απαιτώ άμεση αναδιάρθρωση του χρέους, μετασχηματίζω την πίπα του αξιωματούχου σε πρόβλημα εθνικής κυριαρχίας. Για να γίνω περισσότερο κατανοητός χρησιμοποιώ και μεταφορές: τους μιλάω για το κούρεμα του ελληνικού χρέους, για τις ενέσεις από τις ξένες τράπεζες, για τον κλονισμό στην εμπιστοσύνη των ξένων αγορών, το σοκ του τραπεζικού συστήματος, μα πάντα τους καθησυχάζω ότι υπάρχει μια χαραμάδα συνεννόησης με...
τους ξένους επενδυτές. Αξιολογώ πιστοληπτικά, βρίσκω τρόπους να ενισχυθεί η κεφαλαιακή βάση και προφητεύω δημοσιονομικές εξυγιάνσεις. Είμαι ξερόλας. Είμαι γαμάτος. Είμαι τόσο γαμημένα και αθεράπευτα μπερδεμένος, συγχισμένος, απογοητευμένος.

Όταν με βαριούνται οι υπόλοιποι τα λέω στο σκύλο μου. Νικόλα, του λέω, η συμπεριφορά σου αποτελεί εμπόδιο για την αναπτυξιακή μας πορεία, εξαιτίας σου μάλιστα υπάρχουν χρηματοδοτικά κενά στο μπάτζετ του σπιτιού μας. Πρέπει λοιπόν να βάλεις κι εσύ λίγο πλάτη να μπας και σωθούμε (από μέσα μου σκέφτομαι: διαφορετικά, να το ξέρεις, είμαι αναγκασμένος να πουλήσω κοψοχρονιάς τις κροκέτες και τα κουκλάκια σου). Φυσικά ο Νικόλας είναι το πρώτο θύμα όλης αυτής της σύγχυσης. Τη μια μέρα τον ταϊζω με το ζόρι για να φτιάξει λίπος γιατί δεν ξέρω για πόσο ακόμα θα έχει φαγητό και την επόμενη τον προπονώ ώστε μια μέρα να είναι έτοιμος να κυνηγήσει μόνος του την τροφή του. Μετά διαβάζω στο twitter ότι τελικά αποκλείεται να χρεοκοπήσουμε και του παίρνω το φαί από το στόμα φωνάζοντας ότι πρέπει να προσέχουμε μην γίνει κοιλαράς! Αυτός πάντα χασμουριέαι και με ρωτάει ειρωνικά που πήγε η ζωή μου.

Στις πολιτικές θεωρίες πάντως δεν είμαι εντελώς στουρνάρι. Γνωρίζω ας πούμε από Μαρξ, κάνε μου αν θες κι ερωτήσεις. Ρώτα με να σου πω πως μπορεί να εφαρμοστεί η μαρξιστική μέθοδος στην ανθρωπολογία ή στην κοινωνιολογία, ακόμα και στη γλωσσολογία, την εθνολογία ή την ιστορία. Θα μπορούσα μάλιστα να σου μιλήσω και για την μαρξιστική οικονομία, αν και είμαι σίγουρος πως αν ζούσε ο Κάρολος αυτές τις μέρες θα τράβαγε τα γένια του από απελπισία. Και συγγνώμη που δεν ξέρω πολλά από πολιτική οικονομία, δεν ήταν και στη δέσμη μου, ξέρω όμως τι δεν πάει καλά στη ζωή μου. Ξέρω ας πούμε πως παραιτήθηκα από τη δουλειά μου γιατί ήθελαν να μου μειώσουν το μισθό στο μισό και ως ελεύθερο επαγγελματία τώρα θέλουν να μου καταργήσουν και το αφορολόγητο (μια άλλη φορά θα σου εξηγήσω γιατί είναι ακριβώς το ίδιο με το να σε ληστεύουν στο δρόμο με μαχαίρι), ξέρω ότι οι χαμηλοσυνταξιούχοι γονείς μου χάνουν κάθε μήνα και περισσότερα λεφτά και κανείς δεν πειράζει τους πλουσιους, επίσης ξέρω ότι θα πληρώνω όλη μου τη ζωή το χρέος που δημιούργησαν άλλοι ατιμώρητα και ότι τώρα ετοιμάζονται να πουλήσουν και το πάρκο που έβγαζα βόλτα το Νικόλα. Δεν έχω βέβαια λύσεις, είμαι όμως εξοργισμένος. Φτάνουν αυτά για να πάψεις να με λες απολιτίκ; Αν όχι πέρνα για λίγο από την πλατεία να με ακούσεις που θα μιλάω στη συνέλευση, στο ορκίζομαι πως δεν θα αναφέρω τίποτα για πολιτικούς φορμαλισμούς και για Μαρξ, θα σου πω για την αγάπη, τη φαντασία, την αλληλεγγύη, τον αυτοπροσδιορισμό, την ανάγκη μου να υπάρχω και να δρω μέσα από όλα αυτά. Αν σε κεράσω ένα τσιγάρο κι ένα venceremos θα με αφήσεις για λίγο να ονειρεύομαι;

http://silentcrossing.wordpress.com

Σχόλια