Με τη φράση «δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω» η συντονιστική επιτροπή αγώνα των μεταφορέων, έδωσε το στίγμα των προθέσεων για την περαιτέρω πορεία των κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών φορτηγών...
και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων, γίνεται λόγος για ενταφιασμό του κλάδου, για αδιαλλαξία της κυβέρνησης και εμπαιγμό των επαγγελματιών μεταφορέων, ενώ κατηγορείται ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για υπαναχώρηση και ότι η επιστολή που τους έστειλε σήμερα το πρωί δεν ανταποκρίνεται στις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει.
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης λόγος ότι στη διάρκεια της Πανελλαδικής συνάντησης ψηφίστηκε ομόφωνα η πρόταση για συνέχιση των κινητοποιήσεων.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπήρξε ψηφοφορία, καθώς η πρόταση που διατυπώθηκε να στηθούν κάλπες απορρίφθηκε δια βοής, ενώ δια βοής ελήφθη και η απόφαση, αν και σύμφωνα με κορυφαίο συνδικαλιστικό στέλεχος, στη συνάντηση υπήρχε ένα ποσοστό περίπου 40% που επιθυμούσε να σταματήσει η κινητοποίηση.
Δεν ανακοινώθηκε η μορφή που θα πάρουν πλέον οι κινητοποιήσεις, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν τον κλεφτοπόλεμο με την αστυνομία.
Ηδη, προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τα φορτηγά αυτοκίνητα-νταλίκες που έχουν αποβιβαστεί από τα πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα στο χώρο του λιμανιού γιατί απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών δεν τους επιτρέπουν να εξέλθουν.
Εξάλλου, κάποιες νταλίκες δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία που είχαν προορισμό τα νησιά για τον ίδιο λόγο.
Μετά την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων για συνέχιση της απεργίας, τα μέτρα ασφάλειας στο Λιμάνι του Πειραιά είναι αυξημένα.
Δηλώσεις Πεταλωτή
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής αναφερόμενος στην απόφαση των μεταφορέων να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, επεσήμανε ότι με επιστολή του ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας απάντησε στο αίτημά τους να έχουν εγγράφως τις δεσμεύσεις, που έχει κάνει δημοσίως η κυβέρνηση για όλα τα «ευργετήματα» που θα έχουν, προκειμένου να καλύψουν το στάδιο μεταβατικότητας.
«Εάν δεν αντιλαμβάνονται το συμφέρον τους και του κοινωνικού συνόλου, είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι ή οι ηγεσίες που αποφασίζουν τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων», ανέφερε ο κ. Πεταλωτής.
Συμπλήρωσε δε ότι από εκεί και πέρα υπάρχει νόμος του κράτους, ότι η κυβέρνηση έχει οδηγηθεί έως σήμερα με γνώμονα την ψυχραιμία και την αποφασιστικότητα και πως «όσοι παραβαίνουν τους νόμους έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες».
«Είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε επίταξη και τα μέσα και οι υπηρεσίες», είπε ο κ. Πεταλωτής ερωτηθείς σχετικά.
Παρέμβαση των αρχών ζητάει η ΠΕΕΔ
Αποφασισμένη να λειτουργήσουν με κάθε τρόπο τις επιχειρήσεις τους από την προσεχή Δευτέρα 27 του μηνός, δηλώνει η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), ζητώντας παράλληλα την υποστήριξη της πολιτείας και την παρέμβαση των αρχών στην απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων, με την ελπίδα, όπως αναφέρει, ότι και οι αυτοκινητιστές δεν θα παρεμποδίσουν το δικαίωμά για την ελεύθερη άσκηση των δραστηριοτήτων τους.
Σε επιστολή που απέστειλε η ΠΕΕΔ προς το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών σημειώνεται ότι «οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις έχουν παραμείνει σε αναμονή όλο αυτό το μακρύ διάστημα των κινητοποιήσεών σας, αδρανοποιώντας τη λειτουργία τους, ενώ το οικονομικό πλήγμα που έχουν δεχθεί οδηγεί ήδη τις πρώτες επιχειρήσεις στο λουκέτο».
Μπροστά στο διαφαινόμενο βέβαιο κίνδυνο χρεοκοπίας, τονίζεται στην επιστολή και μετά από τις διαρκείς πιέσεις του επιχειρηματικού κόσμου και αφού εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο ανοχής, αποφασίσαμε να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εργασία μας, με κάθε δυνατό τρόπο.
Καλούμε λοιπόν όλους τους άμεσους συνεργάτες μας μεταφορείς, να συμμερισθούν την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και από την οποία πλήττονται όλοι οι κλάδοι της εθνικής οικονομίας και να συμβάλλουν στην αποκατάσταση του έργου της διαμεταφοράς, καταλήγει η επιστολή.
Επιστολή Ρέππα
Επιστολή, με την οποία δεσμεύεται και γραπτώς για τα τρία βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, δηλαδή το αναπτυξιακό, το φορολογικό και το ασφαλιστικό, απέστειλε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας προς τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδικών μεταφορών, ύστερα και από συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία.
Συγκεκριμένα, για το φορολογικό, ο κ. Ρέππας αναφέρει στην επιστολή του ότι σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.
Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.
Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.
Για το ασφαλιστικό σημειώνει ότι:
1. Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
2. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
3. Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
4. Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
5. Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.
Τέλος για την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο στην επιστολή αναφέρεται ότι στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
«Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε», καταλήγει η επιστολή του κ. Ρέππα.
ΑΠΕ
και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης.
Σε ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά την απόφαση για συνέχιση των κινητοποιήσεων, γίνεται λόγος για ενταφιασμό του κλάδου, για αδιαλλαξία της κυβέρνησης και εμπαιγμό των επαγγελματιών μεταφορέων, ενώ κατηγορείται ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για υπαναχώρηση και ότι η επιστολή που τους έστειλε σήμερα το πρωί δεν ανταποκρίνεται στις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει.
Στην ανακοίνωση γίνεται επίσης λόγος ότι στη διάρκεια της Πανελλαδικής συνάντησης ψηφίστηκε ομόφωνα η πρόταση για συνέχιση των κινητοποιήσεων.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπήρξε ψηφοφορία, καθώς η πρόταση που διατυπώθηκε να στηθούν κάλπες απορρίφθηκε δια βοής, ενώ δια βοής ελήφθη και η απόφαση, αν και σύμφωνα με κορυφαίο συνδικαλιστικό στέλεχος, στη συνάντηση υπήρχε ένα ποσοστό περίπου 40% που επιθυμούσε να σταματήσει η κινητοποίηση.
Δεν ανακοινώθηκε η μορφή που θα πάρουν πλέον οι κινητοποιήσεις, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι θα συνεχίσουν τον κλεφτοπόλεμο με την αστυνομία.
Ηδη, προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τα φορτηγά αυτοκίνητα-νταλίκες που έχουν αποβιβαστεί από τα πλοία παραμένουν εγκλωβισμένα στο χώρο του λιμανιού γιατί απεργοί ιδιοκτήτες φορτηγών δεν τους επιτρέπουν να εξέλθουν.
Εξάλλου, κάποιες νταλίκες δεν επιβιβάστηκαν στα πλοία που είχαν προορισμό τα νησιά για τον ίδιο λόγο.
Μετά την απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων για συνέχιση της απεργίας, τα μέτρα ασφάλειας στο Λιμάνι του Πειραιά είναι αυξημένα.
Δηλώσεις Πεταλωτή
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής αναφερόμενος στην απόφαση των μεταφορέων να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις, επεσήμανε ότι με επιστολή του ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας απάντησε στο αίτημά τους να έχουν εγγράφως τις δεσμεύσεις, που έχει κάνει δημοσίως η κυβέρνηση για όλα τα «ευργετήματα» που θα έχουν, προκειμένου να καλύψουν το στάδιο μεταβατικότητας.
«Εάν δεν αντιλαμβάνονται το συμφέρον τους και του κοινωνικού συνόλου, είναι υπεύθυνοι οι ίδιοι ή οι ηγεσίες που αποφασίζουν τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων», ανέφερε ο κ. Πεταλωτής.
Συμπλήρωσε δε ότι από εκεί και πέρα υπάρχει νόμος του κράτους, ότι η κυβέρνηση έχει οδηγηθεί έως σήμερα με γνώμονα την ψυχραιμία και την αποφασιστικότητα και πως «όσοι παραβαίνουν τους νόμους έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες».
«Είναι γνωστό ότι βρίσκονται σε επίταξη και τα μέσα και οι υπηρεσίες», είπε ο κ. Πεταλωτής ερωτηθείς σχετικά.
Παρέμβαση των αρχών ζητάει η ΠΕΕΔ
Αποφασισμένη να λειτουργήσουν με κάθε τρόπο τις επιχειρήσεις τους από την προσεχή Δευτέρα 27 του μηνός, δηλώνει η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), ζητώντας παράλληλα την υποστήριξη της πολιτείας και την παρέμβαση των αρχών στην απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων, με την ελπίδα, όπως αναφέρει, ότι και οι αυτοκινητιστές δεν θα παρεμποδίσουν το δικαίωμά για την ελεύθερη άσκηση των δραστηριοτήτων τους.
Σε επιστολή που απέστειλε η ΠΕΕΔ προς το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών σημειώνεται ότι «οι διαμεταφορικές επιχειρήσεις έχουν παραμείνει σε αναμονή όλο αυτό το μακρύ διάστημα των κινητοποιήσεών σας, αδρανοποιώντας τη λειτουργία τους, ενώ το οικονομικό πλήγμα που έχουν δεχθεί οδηγεί ήδη τις πρώτες επιχειρήσεις στο λουκέτο».
Μπροστά στο διαφαινόμενο βέβαιο κίνδυνο χρεοκοπίας, τονίζεται στην επιστολή και μετά από τις διαρκείς πιέσεις του επιχειρηματικού κόσμου και αφού εξαντλήσαμε κάθε περιθώριο ανοχής, αποφασίσαμε να διασφαλίσουμε το δικαίωμα στην εργασία μας, με κάθε δυνατό τρόπο.
Καλούμε λοιπόν όλους τους άμεσους συνεργάτες μας μεταφορείς, να συμμερισθούν την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε και από την οποία πλήττονται όλοι οι κλάδοι της εθνικής οικονομίας και να συμβάλλουν στην αποκατάσταση του έργου της διαμεταφοράς, καταλήγει η επιστολή.
Επιστολή Ρέππα
Επιστολή, με την οποία δεσμεύεται και γραπτώς για τα τρία βασικά αιτήματα των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, δηλαδή το αναπτυξιακό, το φορολογικό και το ασφαλιστικό, απέστειλε σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας προς τους εκπροσώπους των επαγγελματιών οδικών μεταφορών, ύστερα και από συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία.
Συγκεκριμένα, για το φορολογικό, ο κ. Ρέππας αναφέρει στην επιστολή του ότι σταδιακά καταργείται ο φόρος υπεραξίας κατά τη μεταβίβαση των αδειών στο χρονικό διάστημα που προβλέπει ο νόμος και μηδενίζεται την 1/1/2013.
Δίνεται δυνατότητα στους κατόχους αδειών Φ.Δ.Χ. να αποσβέσουν την αξία της άδειας τους αφαιρώντας την από τα ακαθάριστα έσοδα, κάθε έτος για περίοδο από 3 έως και 7 χρόνια και με τρόπο που επιλέγουν οι ίδιοι.
Εάν σε κάποιο έτος οι μεταφορείς δεν έχουν φορολογητέα κέρδη επιτρέπεται να μεταφέρουν το δικαίωμα της απόσβεσης στα επόμενα χρόνια (μέχρι τα 7).
Στην περίπτωση που μέσα σε αυτό το διάστημα μεταβιβασθεί η άδεια, τότε το υπόλοιπο της απόσβεσης μπορεί να μεταβιβασθεί προς όφελος των νέων ιδιοκτητών.
Σε περίπτωση σύνταξης δίνεται το δικαίωμα να κάνουν χρήση του υπολειπόμενου ποσού της αξίας της άδειας για απόσβεση.
Ειδικά για τους μικρούς νομαρχιακούς μεταφορείς προβλέπεται προσαύξηση των ποσών απόσβεσης της άδειας κατά 50%.
Η νομοθετική πρωτοβουλία αυτή αντισταθμίζει σε ικανοποιητικό βαθμό την μείωση της άυλης αξίας των αδειών και θα συμπεριληφθεί σε επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών.
Για το ασφαλιστικό σημειώνει ότι:
1. Οι ασφαλισμένοι στο πρώην ΤΣΑ πριν το 1993, που συνταξιοδοτούνται από 1/1/2011 και εφεξής από τον ΟΑΕΕ, για τον υπολογισμό της σύνταξης εντάσσονται από την ΠΟ3 κατηγορία στην ΠΟ5 για τα χρόνια που έχουν συμπληρώσει στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
2. Η ένταξη στην κατηγορία αυτή γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου και καταβολή πρόσθετης εισφοράς 250 € για κάθε έτος ασφάλισης που έχει συμπληρωθεί στο ΤΣΑ μέχρι 31/12/2006.
3. Για τα έτη από 1/1/2001 και εφεξής η σύνταξη υπολογίζεται με βάση τις κατηγορίες στις οποίες έχουν ενταχθεί οι παραπάνω ασφαλισμένοι (ΠΟ4 και ΠΟ6).
4. Η καταβαλλόμενη σύνταξη και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται στο 2% για κάθε έτος ασφάλισης για όσους θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι 31/12/2014.
5. Με τη ρύθμιση αυτή οι δικαιούχοι με 35 χρόνια ασφάλισης θα λάβουν σε ετήσια βάση αύξηση ύψους 2350 €. Οι έχοντες περισσότερα χρόνια ασφάλισης θα λάβουν ακόμα μεγαλύτερο ποσό.
Οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν σε νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων εντός του έτους.
Τέλος για την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο στην επιστολή αναφέρεται ότι στο σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα προβλέπεται για πρώτη φορά η υπαγωγή σε αυτόν επενδυτικών σχεδίων στον τομέα των μεταφορών, όπως άλλωστε αναφέρεται και στο σχετικό άρθρο του νέου νόμου για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.
Επιπλέον παρέχεται η δυνατότητα ενίσχυσης για επενδυτικά σχέδια στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών από εξειδικευμένα προγράμματα του ΕΣΠΑ.
Οι σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στον νέο αναπτυξιακό νόμο που καταθέτει άμεσα το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας καθώς επίσης και τις κανονιστικές αποφάσεις για εξειδίκευση των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
«Όπως είναι φανερό, με τα παραπάνω, η Κυβέρνηση ανταποκρίνεται πλήρως στις δεσμεύσεις που ανέλαβε», καταλήγει η επιστολή του κ. Ρέππα.
ΑΠΕ
Σχόλια