Οι σοβαρές αναταραχές στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και ιδιαίτερα στα ευπαθή αγροτικά προϊόντα, που έχει προκαλέσει η απεργία των οδηγών βυτιοφόρων καθώς και των οχημάτων τους ήταν η αιτία της προσωπικής απόφαση του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου να διατάξει επιστράτευση των απεργών από τα υπουργεία και τις Νομαρχίες.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση ο πρωθυπουργός εξουσιοδοτεί υπουργούς και νομάρχες να επιτάξουν τόσο τα οχήματα όσο και τους ιδιοκτήτες τους, αφού, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση η παρατεταμένη απεργία τους: «έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη».
Η λύση για το βιομηχανικό ροδάκινο
Λύση στο πρόβλημα της μεταποίησης του ροδάκινου φαίνεται να φέρνει η επίταξη των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης που αποφάσισε η κυβέρνηση, με απόφαση του Πρωθυπουργού, μετά την άκαρπη συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εν τω μεταξύ, οι ροδακινοπαραγωγοί περιμένουν ακόμα την απάντηση των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών δημοσίας χρήσης, μετά τη συνάντηση που είχαν με ροδακινοπαραγωγούς της Ημαθίας και εκπροσώπους των εργοστασίων κομπόστας, όπου οι πρώτοι δεσμεύτηκαν για την κατ’ εξαίρεση αντιμετώπιση του τομέα του βιομηχανικού ροδάκινου. Ωστόσο, η απόφαση της επίταξης φαίνεται πως θα οδηγήσει σε λύση τη απεργίας και άρα κανονική πλέον λειτουργία τόσο των μεταφορών όσο και των εργοστασίων μεταποίησης βιομηχανικού ροδάκινου. Βέβαια, τα εργοστάσια μεταποίησης παραμένουν κλειστά για τρίτη μέρα, λόγω έλλειψης μαζούτ, γεγονός που απειλεί το εισόδημα δεκάδων χιλιάδων παραγωγών των νομών Πέλλας και Ημαθίας.
Δεκάδες χιλιάδες τόνοι ροδάκινων και το ετήσιο εισόδημα παραγωγών και εργατών χάνονται, ενώ οι τελευταίοι δεν μπορούν να «κολλήσουν» καν τα ένσημά τους.
«Αυτές τις τέσσερις ημέρες της απεργίας κανονικά θα συγκομίζονταν περίπου 25.000 τόνοι των ποικιλιών «Λοάντελ», «Φορτούνα» και «Α-37», τα οποία χάθηκαν οριστικά και περίπου 1.000 παραγωγοί που καλλιεργούν αποκλειστικά ή κυρίως αυτές, δεν θα έχουν καθόλου εισόδημα φέτος. Πάνω στα δέντρα βρίσκονται άλλοι 20.000-30.000 τόνοι, που έχουν ωριμάσει παραπάνω και δεν μπορούν πια να γίνουν κομπόστα. Άρα, έχουν ήδη χαθεί πάνω από 40.000-50.000 τόνοι της φετινής παραγωγής. Μιλάμε για οικονομική καταστροφή», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της VENUS, Αντώνης Μαρκοβίτης.
Κατά τον ίδιο, τα 15 κονσερβοποιία της περιοχής απασχολούν συνολικά 12.000-13.000 εργαζόμενους και μόνο η Venus περίπου 1.500, οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο εργασίας, με προφανείς συνέπειες. Χωρίς δουλειά βρίσκονται και οι εργάτες συγκομιδής, που δεν μπορούν να συγκεντρώσουν τα ένσημά τους.
«Μπορεί η απεργία να έχει διαρκέσει μόνο τέσσερις ημέρες, αλλά για πολλούς ανθρώπους χάνεται όλη η φετινή χρονιά, ενώ την ίδια ώρα πλήττεται το κύρος και της ελληνικής κονσερβοποιίας», σημείωσε ο κ.Μαρκοβίτης, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί άμεσα μια λύση.
Μπορεί η παραγωγή που βρίσκεται στα χωράφια να αξιοποιηθεί τουλάχιστον για χυμούς; «Τα χυμοποιεία δεν λειτουργούν επίσης αυτή τη στιγμή λόγω της απεργίας. Αλλά κι όταν λειτουργήσουν, δεν θα μπορούν να απορροφήσουν μεγάλες ποσότητες ροδάκινων. Η δε τιμή του φρούτου που προορίζεται για χυμούς είναι στο 50%-60% εκείνου που πάει για κομπόστα», εξήγησε.
Απώλειες και στο αγελαδινό
Σε σύσκεψη του συλλόγου αγελαδοτρόφων γαλακτοπαραγωγών Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 28 Ιουλίου αποφασίστηκε η υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρεται και στη μήνυση κατά παντός υπευθύνου που πρόκειται να καταθέσουν το πρωί της Πέμπτης οι αγελαδοτρόφοι, ο λόγος είναι ότι οι γαλακτοπαραγωγοί έχασαν το γάλα ενός 24ώρου εξαιτίας της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων. Η έλλειψη φρέσκου γάλακτος στην αγορά θα φανεί μετά από 48 ώρες, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Agronews ο κ. Γ. Κεφαλά.
Πλήγμα και για τα σταφύλια
Απεργία πραγματοποιούν από την Τετάρτη 28 Ιουλίου και οι ιδιοκτήτες δημόσιας χρήσης φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών, προκαλώντας εκρηκτικό πρόβλημα στη μεταφορά των επιτραπέζιων σταφυλιών της Κρήτης στις αγορές της δυτικής Ευρώπης! Μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης οι ιδιοκτήτες των φορτηγών ψυγείων με δρομολόγια στο εξωτερικό δε συμμετείχαν στην απεργία του κλάδου, πράγμα που ανακούφισε τον παραγωγικό κόσμο και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις.
Το απόγευμα της Τρίτης όμως σε γενική συνέλευση του κλάδου στην Αθήνα, τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών αποφάσισαν να κατέλθουν σε επ’ αόριστον απεργιακή κινητοποίηση. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις οι επικεφαλής του κλάδου στο Ηράκλειο έλεγαν ότι έχουν όλη τη διάθεση να φορτώνουν κατ’ εξαίρεση επιτραπέζια σταφύλια, για να μην προκληθεί πρόβλημα στους παραγωγούς.
Ακόμα όμως και αν μεταφερθούν φορτηγά ψυγεία από το Ηράκλειο στον Πειραιά είναι σχεδόν αδύνατο τα φορτία να φθάσουν στον προορισμό τους αφού θα εμποδιστούν από μπλόκα απεργών σε άλλα σημεία της χώρας. Σε παλαιότερες κινητοποιήσεις οι παραγωγοί της Κρήτης απευθύνονταν στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του κλάδου για εξαίρεση των ευπαθών αγροτικών προϊόντων, η οποία όμως καθυστερούσε ή απέφευγε να καταλήξει σε αποφάσεις.
Η ανακοίνωση
«Με απόφαση του πρωθυπουργού, Γιώργου Α. Παπανδρέου, μετά από σχετική Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης.
Με την παραπάνω απόφαση εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας».
Δεν απεργούν οι βενζινοπώλες Να μην προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και να προσπαθήσει να πετύχει αλλαγές στο νομοσχέδιο μέσω της Δημόσιας Διαβούλευσης αποφάσισε το ΔΣ της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών έπειτα από τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι.
Όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος των βενζινοπωλών η Ομοσπονδία απορρίπτει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών με την οποία καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ πρατηρίων και μειώνεται από 200 σε 50 μέτρα η ελάχιστη απόσταση από χώρους συνάθροισης κοινού και ζητούν την τροποποίσησή του βάσει των προτάσεων που έχει καταθέσει.
Με τη συγκεκριμένη απόφαση ο πρωθυπουργός εξουσιοδοτεί υπουργούς και νομάρχες να επιτάξουν τόσο τα οχήματα όσο και τους ιδιοκτήτες τους, αφού, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση η παρατεταμένη απεργία τους: «έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη».
Η λύση για το βιομηχανικό ροδάκινο
Λύση στο πρόβλημα της μεταποίησης του ροδάκινου φαίνεται να φέρνει η επίταξη των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης που αποφάσισε η κυβέρνηση, με απόφαση του Πρωθυπουργού, μετά την άκαρπη συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Εν τω μεταξύ, οι ροδακινοπαραγωγοί περιμένουν ακόμα την απάντηση των ιδιοκτητών βυτιοφόρων και φορτηγών δημοσίας χρήσης, μετά τη συνάντηση που είχαν με ροδακινοπαραγωγούς της Ημαθίας και εκπροσώπους των εργοστασίων κομπόστας, όπου οι πρώτοι δεσμεύτηκαν για την κατ’ εξαίρεση αντιμετώπιση του τομέα του βιομηχανικού ροδάκινου. Ωστόσο, η απόφαση της επίταξης φαίνεται πως θα οδηγήσει σε λύση τη απεργίας και άρα κανονική πλέον λειτουργία τόσο των μεταφορών όσο και των εργοστασίων μεταποίησης βιομηχανικού ροδάκινου. Βέβαια, τα εργοστάσια μεταποίησης παραμένουν κλειστά για τρίτη μέρα, λόγω έλλειψης μαζούτ, γεγονός που απειλεί το εισόδημα δεκάδων χιλιάδων παραγωγών των νομών Πέλλας και Ημαθίας.
Δεκάδες χιλιάδες τόνοι ροδάκινων και το ετήσιο εισόδημα παραγωγών και εργατών χάνονται, ενώ οι τελευταίοι δεν μπορούν να «κολλήσουν» καν τα ένσημά τους.
«Αυτές τις τέσσερις ημέρες της απεργίας κανονικά θα συγκομίζονταν περίπου 25.000 τόνοι των ποικιλιών «Λοάντελ», «Φορτούνα» και «Α-37», τα οποία χάθηκαν οριστικά και περίπου 1.000 παραγωγοί που καλλιεργούν αποκλειστικά ή κυρίως αυτές, δεν θα έχουν καθόλου εισόδημα φέτος. Πάνω στα δέντρα βρίσκονται άλλοι 20.000-30.000 τόνοι, που έχουν ωριμάσει παραπάνω και δεν μπορούν πια να γίνουν κομπόστα. Άρα, έχουν ήδη χαθεί πάνω από 40.000-50.000 τόνοι της φετινής παραγωγής. Μιλάμε για οικονομική καταστροφή», υπογράμμισε ο γενικός διευθυντής της VENUS, Αντώνης Μαρκοβίτης.
Κατά τον ίδιο, τα 15 κονσερβοποιία της περιοχής απασχολούν συνολικά 12.000-13.000 εργαζόμενους και μόνο η Venus περίπου 1.500, οι οποίοι δεν έχουν αντικείμενο εργασίας, με προφανείς συνέπειες. Χωρίς δουλειά βρίσκονται και οι εργάτες συγκομιδής, που δεν μπορούν να συγκεντρώσουν τα ένσημά τους.
«Μπορεί η απεργία να έχει διαρκέσει μόνο τέσσερις ημέρες, αλλά για πολλούς ανθρώπους χάνεται όλη η φετινή χρονιά, ενώ την ίδια ώρα πλήττεται το κύρος και της ελληνικής κονσερβοποιίας», σημείωσε ο κ.Μαρκοβίτης, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα να βρεθεί άμεσα μια λύση.
Μπορεί η παραγωγή που βρίσκεται στα χωράφια να αξιοποιηθεί τουλάχιστον για χυμούς; «Τα χυμοποιεία δεν λειτουργούν επίσης αυτή τη στιγμή λόγω της απεργίας. Αλλά κι όταν λειτουργήσουν, δεν θα μπορούν να απορροφήσουν μεγάλες ποσότητες ροδάκινων. Η δε τιμή του φρούτου που προορίζεται για χυμούς είναι στο 50%-60% εκείνου που πάει για κομπόστα», εξήγησε.
Απώλειες και στο αγελαδινό
Σε σύσκεψη του συλλόγου αγελαδοτρόφων γαλακτοπαραγωγών Ελλάδας που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης 28 Ιουλίου αποφασίστηκε η υποβολή μηνυτήριας αναφοράς στον εισαγγελέα Θεσσαλονίκης. Όπως αναφέρεται και στη μήνυση κατά παντός υπευθύνου που πρόκειται να καταθέσουν το πρωί της Πέμπτης οι αγελαδοτρόφοι, ο λόγος είναι ότι οι γαλακτοπαραγωγοί έχασαν το γάλα ενός 24ώρου εξαιτίας της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων. Η έλλειψη φρέσκου γάλακτος στην αγορά θα φανεί μετά από 48 ώρες, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο Agronews ο κ. Γ. Κεφαλά.
Πλήγμα και για τα σταφύλια
Απεργία πραγματοποιούν από την Τετάρτη 28 Ιουλίου και οι ιδιοκτήτες δημόσιας χρήσης φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών, προκαλώντας εκρηκτικό πρόβλημα στη μεταφορά των επιτραπέζιων σταφυλιών της Κρήτης στις αγορές της δυτικής Ευρώπης! Μέχρι το μεσημέρι της Τρίτης οι ιδιοκτήτες των φορτηγών ψυγείων με δρομολόγια στο εξωτερικό δε συμμετείχαν στην απεργία του κλάδου, πράγμα που ανακούφισε τον παραγωγικό κόσμο και τις εξαγωγικές επιχειρήσεις.
Το απόγευμα της Τρίτης όμως σε γενική συνέλευση του κλάδου στην Αθήνα, τα μέλη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ιδιοκτητών Δ.Χ. φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών αποφάσισαν να κατέλθουν σε επ’ αόριστον απεργιακή κινητοποίηση. Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις οι επικεφαλής του κλάδου στο Ηράκλειο έλεγαν ότι έχουν όλη τη διάθεση να φορτώνουν κατ’ εξαίρεση επιτραπέζια σταφύλια, για να μην προκληθεί πρόβλημα στους παραγωγούς.
Ακόμα όμως και αν μεταφερθούν φορτηγά ψυγεία από το Ηράκλειο στον Πειραιά είναι σχεδόν αδύνατο τα φορτία να φθάσουν στον προορισμό τους αφού θα εμποδιστούν από μπλόκα απεργών σε άλλα σημεία της χώρας. Σε παλαιότερες κινητοποιήσεις οι παραγωγοί της Κρήτης απευθύνονταν στη διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του κλάδου για εξαίρεση των ευπαθών αγροτικών προϊόντων, η οποία όμως καθυστερούσε ή απέφευγε να καταλήξει σε αποφάσεις.
Η ανακοίνωση
«Με απόφαση του πρωθυπουργού, Γιώργου Α. Παπανδρέου, μετά από σχετική Εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ρέππα, και αφού ελήφθη υπόψη η επιτακτική ανάγκη αποτροπής των δυσμενών συνεπειών της παρατεινόμενης απεργίας των ιδιοκτητών και οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Δημοσίας Χρήσης και βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων, που έχει προκαλέσει σοβαρή διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία από την έλλειψη επαρκούς εφοδιασμού των πολιτών σε καύσιμα, τρόφιμα και φάρμακα, απειλεί τη διακοπή της ομαλής λειτουργίας των μονάδων παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας και απειλεί επίσης κατ΄ επέκταση τη δημόσια τάξη, κηρύσσονται οι ανά τη χώρα ιδιοκτήτες και οδηγοί φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων σε κατάσταση πολιτικής κινητοποίησης.
Με την παραπάνω απόφαση εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Οικονομικών και, κατά το μέρος της αρμοδιότητάς τους, οι οικείοι Νομάρχες να προβούν σε επίταξη των υπηρεσιών και επίταξη της χρήσης των φορτηγών Δημοσίας Χρήσης και των βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων καθώς και να λάβουν κάθε άλλο αναγκαίο μέτρο για τη διασφάλιση των δημοσίων αγαθών που κινδυνεύουν από την κατά τα άνω διατάραξη της ομαλής λειτουργίας της κοινωνικής και οικονομικής ζωής της χώρας».
Δεν απεργούν οι βενζινοπώλες Να μην προχωρήσει σε κινητοποιήσεις και να προσπαθήσει να πετύχει αλλαγές στο νομοσχέδιο μέσω της Δημόσιας Διαβούλευσης αποφάσισε το ΔΣ της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών έπειτα από τη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι.
Όπως ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος των βενζινοπωλών η Ομοσπονδία απορρίπτει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών με την οποία καταργούνται οι ελάχιστες αποστάσεις μεταξύ πρατηρίων και μειώνεται από 200 σε 50 μέτρα η ελάχιστη απόσταση από χώρους συνάθροισης κοινού και ζητούν την τροποποίσησή του βάσει των προτάσεων που έχει καταθέσει.
Σχόλια