Δέδες, Βούρδας, Σαμπατακάκης έστειλαν την μελέτη του Προαστιακού Λουτρακίου για ''Σφαγή'' στην ΕΡΓΟΣΕ;

Κρεσέντο ανησυχίας σε χιλιάδες πολίτες του δήμου μας, προκαλεί η είδηση πως ο γενικός διευθυντής του ΟΣΕ


Γρηγόρης Σαμπατακάκης -όταν ήταν στην ΕΡΓΟΣΕ το κόστος του προαστιακού Λουτρακίου είχε υποστεί «σαμποταζάκι» εκτοξευθέν στα € 25 εκατ., έναντι του σημερινού προϋπολογισμού των € 12 εκατ., το οποίο μετά τις εκπτώσεις εκτιμάται από έμπειρα στελέχη του ΟΣΕ ότι θα διαμορφωθεί tabula rasa στα € 8 εκατ.- έστειλε την μελέτη στην ΕΡΓΟΣΕ για να επικαιροποιηθούν(;) τα τεύχη δημοπράτησης (εργασία που έχει το know how να κάνει ο ΟΣΕ με μεγαλύτερη αρτιότητα) με εντολή απασφάλισης(!..) αφού κατ’ ουσία ζητάει την αλλαγή της!


Κι αυτό, την ώρα που η μελέτη είναι ολοκληρωμένη και αδειοδοτημένη, εγκεκριμένοι και αδειοδοτημένοι οι περιβαλλοντολογικοί όροι, έχουν εκδοθεί τα τεύχη δημοπράτησης, συμπεριλαμβανομένης της σύμφωνης γνώμης της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου Λουτρακίου, που συνέβαλε να αδειοδοτηθεί το έργο. Υπό τις προαναφερόμενες προϋποθέσεις, μόλις πέρσι  ήταν που ο ΟΣΕ με το υπ’ αριθ. 112579/2016 έγγραφό του, υπέβαλε αίτημα χρηματοδότησης προς το αρμόδιο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, βασιζόμενος στο γεγονός ότι η μελέτη είναι άρτια και πλήρης.

Ξαφνικά, η περιρρέουσα «πλεονασματική» σοφία του γενικού διευθυντή του ΟΣΕ Γρηγόρη Σαμπατακάκη -όπως τον κατηγορούν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ- ζητάει μαζί με την επικαιροποίηση των τευχών δημοπράτησης, εμμέσως πλην σαφώς ζητά και αλλαγή της μελέτης!

Τα γεγονότα που παραπέμπουν προς αυτό το συμπέρασμα βάσει του διαβιβαστικού προς την ΕΡΓΟΣΕ είναι:
Δεν μνημονεύει καμία καταληκτική ημερομηνία για την ολοκλήρωση διαδικασίας, με καταστροφική συνέπεια, σήμερα η μελέτη να είναι εγκαταλειμμένη στην μόρτα της αδιαφορίας της ΕΡΓΟΣΕ, για πάνω από ενάμισι μήνα και ουδείς από τους υπευθύνους να ασχολείται, με το δικαιολογητικό ότι έχουν σημαντικότερα θέματα να επιλύσουν, ενώ δεν επαρκεί το υπάρχον προσωπικό.

Σκιά στα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, αποτελεί το γεγονός ότι δεν έχουν επιστρέψει το φάκελο της μελέτης στον ΟΣΕ λόγω της αδυναμίας που ισχυρίζονται και προβάλλουν, ώστε τώρα να έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση των τευχών δημοπράτησης, η μελέτη, να διαβιβασθεί στις συμβάσεις, ενώ η ολοκληρωμένη πρόταση να βρισκόταν ήδη προς έγκριση στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ!
Δεν έχει βάλει "ταβάνι" στον προϋπολογισμό του έργου, με συνέπεια ο αποσταλείς φάκελος να βρίσκεται στα χέρια μία υπηρεσίας, που έχει παράδοση στην εκτόξευση του κατασκευαστικού κόστους των έργων.

Με άλλα λόγια δημιουργήθηκε πρόσφορο έδαφος στους ηθικά "ανατσουτσουρωμένους", οι οποίοι είχαν εκτοξεύσει το αρχικό κόστος της επέκτασης του προαστιακού για το Λουτράκι στα € 25 εκατ., να ξεκινήσουν νέους υπηρεσιακούς εκτραχηλισμούς, ώστε να ξαναπάρει ο προϋπολογισμός του έργου την ανιούσα -κατά την πεπατημένη- και να σχεδιασθεί ένα φαραωνικό έργο;
Υπενθυμίζεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ, που βουλιάζει γραμμές μαζί με τον προϋπολογισμό της χώρας και συμβάλει στην ανθρωπιστική κρίση, «φεσΟΣΕ» αρχικά -εκτός από τον προαστιακό του Λουτρακίου- και το τμήμα γραμμής Ψαθόπυργος - Ρίο χ.θ. 113+000 έως χ.θ.123+500 χωρίς επιδομή, σηματοδότηση ηλεκτροκίνηση, με € 216 εκατ. όταν το εκτιμώμενο κόστος του ΟΣΕ, ήταν μόλις τα € 30 εκατ.!!!

Ακόμα, υπενθυμίζεται πως η τακτική της… τρικλοποδιάς που επικράτησε μεταξύ ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, έστειλε πρόσφατα στις καλένδες, το έργο της επέκτασης του προαστιακού από το Κορωπί στο Λαύριο! Ενώ σε ερώτηση τους στην Βουλή, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Εύη Χριστοφιλοπούλου και Γιάννης Μανιάτης για την επέκταση του Προαστιακού στο Λαύριο, ζητούν εξηγήσεις, επειδή η ΕΡΓΟΣΕ υπέβαλε πρόταση με υπέρβαση στο προϋπολογισμό του προγράμματος και δεν την προσάρμοσε στα επιτρεπτά οικονομικά μεγέθη!

Η μεθόδευση για αδαείς
Η αρνητική προαίρεση όλων των εμπλεκομένων, ειδικότερα του Γρήγορη Σαμπατακάκη, προκύπτει αβίαστα από το γεγονός, πως δεν έχουν συνεννοηθεί για να πραγματοποιηθεί συνάντηση εργασίας, καθώς και σχηματισμός μικτής ομάδας παρακολούθησης και διευθέτησης ζητημάτων, με μηχανικούς από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ, όταν μάλιστα την μελέτη την έχει πραγματοποιήσει η μητρική εταιρεία, εκτός πλέον αν είναι ανίκανοι οι τελευταίοι, οπότε δεν υπάρχει λόγος ύπαρξής τους.
Έτσι, έχουν επιτύχει σήμερα, ο καθένας να λέει τις "παραδοξολογίες" του στην ΕΡΓΟΣΕ, ενώ περιβαλλοντολόγος (που έπρεπε να βρίσκεται σε γραμμές του Έβρου για να κάνει την διατριβή του για τις επιπτώσεις στα αποδημητικά πουλιά από την διέλευση του τραίνου) να προσπαθεί να ακυρώσει την δουλειά των τοπογράφων και των μηχανικών της ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να επικρατεί «βατερλώ» και να έχουν ήδη δημιουργηθεί παρελκυστικές συνθήκες για το έργο, καλυπτόμενος ο ίδιος υπό την ομπρέλα του προϊσταμένου του.

Τελικά, με τις κινήσεις αυτές υπάρχει ή δεν υπάρχει ο ανίκανος μηχανικός; Ζητούμενο είναι αν βρίσκεται στον ΟΣΕ ή την ΕΡΓΟΣΕ και με ποιά ανταλλάγματα καθοδηγείται;
Την πολιτική εντολή για τις παλινδρομήσεις των μελετών -σύμφωνα και με ανώτερο στέλεχος του ΟΣΕ, αλλά και κομματικά στελέχη της πλ. Κουμουνδούρου- την έχει δώσει ο αρμόδιος για τα έργα σταθερής τροχιάς γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, πίσω από τον οποίο κρύβεται επιμελώς, ο ομόβαθμός του αρμόδιος για τα συγκοινωνιακά έργα, γνωστός γιαλαντζί υποστηρικτής του έργου Γιώργος Δέδες! Ο οποίος ως αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας από το 2011, κινείτο κάτω από τις ράγες του καθήκοντος και ρουτινιάρικα μέχρι σήμερα, φαίνεται ότι απεργάζεται σχέδια εκτροχιασμού της έλευσης του προαστιακού ως την οδό Αιγαίου του Λουτρακίου. Στην καλύτερη δε των περιπτώσεων, δεσπόζει η αδιαφορία του, που έχει ήδη προκαλέσει ανήκεστο βλάβη στην οικονομία της πόλης και διάρρηξη του συνεκτικού ιστού της, λόγω του βάναυσου χτυπήματος που επέφερε στην επισκεψιμότητα της, η μεθοδευμένη απεμπόληση του έργου.
Και τώρα, φαίνεται να συνεχίζει ακάθεκτος με το αστείρευτο ντεπώ ιδεών του, από τη θέση του γραμματέα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με ένα σχέδιο βελτιωμένο και επιτελικά πιο οργανωμένο, που όμως για… τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, μοιάζει με εντολή απασφάλισης, για να αποκτήσουν επιστημονικό έρεισμα και ορισμένοι κολλητοί του, ενώ στο Λουτράκι τόσο καιρό άλλοι κολλητοί του, συνοδοιπόροι της καταστροφής, προανήγγειλαν και διαλαλούσαν ότι τα δεδομένα για τον προαστιακό θα αλλάξουν και ο προαστιακός δεν θα φτάσει στην Αιγαίου!

Κίνδυνος να χαθεί η χρηματοδότηση
Κι αυτό, όχι γιατί είναι προφήτες ή διαθέτουν μαντικές ικανότητες, αλλά επειδή βρίσκονται σε συμπαιγνία και αγαστή συνεργασία εκτροχιασμού του έργου, με τον «τρικολόρ» Γιώργο Δέδε!
Τα όσα ανατριχιαστικά συμβαίνουν γύρω από το θέμα, (με ορατό κίνδυνο να χαθούν οι ευρωπαϊκές χρηματοδοτικές ροές και να ακυρωθεί το έργο σε βάρος των 17.000 δημοτών & περίπου 100.000 παραθεριστών του δήμου Λουτρακίου, της τοπικής οικονομίας, συμπεριλαμβανομένων και των 1.300 εργαζομένων του καζίνο), τα είχε προβλέψει η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου, με βαρυσήμαντο, προφητικό δελτίο Τύπου, που δημοσιεύτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο με τίτλο: «ΟΙ ΜΩΡΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΔΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΟΚΟΠΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΡΓΟΣΕ ΘΑΝΑΣΗ ΒΟΥΡΔΑ, ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ, ΣΥΡΙΖΑ...»


Μετά τα όσα φέρνει στο φως της δημοσιότητας, η Πρωτοβουλία Πολιτών & Φορέων, ουδείς από τους 3 κυβερνητικούς βουλευτές Κορινθίας (που για όλα αυτά, ακόμα δεν έχουν παρέμβει, όπως τους είχε ζητηθεί) δεν μπορεί να ισχυρισθεί πως δεν γνώριζε!..

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΕΛΕΥΣΗΣ
ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ


Σχόλια