Πρωτομαγιά - Καλό Μήνα σε όλους


 Μάιος. Σύμβολο της άνοιξης και της νεότητας. Μήνας των λουλουδιών και της βλάστησης αλλά και, σύμφωνα με τη λαϊκή δοξασία, μήνας φορτισμένος
από μαγική επήρεια. Πάνω απ’ όλα όμως, μήνας χαράς που εκδηλώνεται από την πρώτη κιόλας μέρα.


Η πρωτομαγιά χαρακτηρίζεται και από την οριστική νίκη της φύσης απέναντι στο χειμώνα προετοιμάζοντας τη νέα καρποφορία. Στην προσπάθειά της αυτή έχει και αρωγό τον Άγιο Χριστόφορο, που γιορτάζει στις 9 Μαΐου και είναι προστάτης των γεωργών από το μαγιάτικο χαλάζι.

Στο ίδιο πνεύμα βρίσκονταν τα έθιμα και οι δοξασίες κατά την ημέρα της Αναλήψεως.
Η σημασία της Αναλήψεως (από το ρήμα αναλήβομαι = εξαφανίζομαι)οδηγεί σε μία σειρά από ενέργειες που έχουν σκοπό να προστατεύσουν τα κεκτημένα (γάλα, ζώα) και να εξαφανίσουν τα δεινά.

Παροιμία 
«Zήσε Μάη μου να φας τριφύλλι»,
Ζήσε μαύρε μου να φας τριφύλλι, αλλά πολύ συχνά προφέρουμε μόνο το πρώτο σκέλος της παροιμίας: Ζήσε Μάη μου… ή Ζήσε μαύρε μου…

– Να περιμένουμε τα καράβια; Ζήσε, μαύρε μου, να φας τριφύλλι…(από τον Καπετάν Μιχάλη του Καζαντζάκη)


Στη σημερινή εποχή, η παροιμία χρησιμοποιείται συχνά, θα έλεγε κανείς ότι ταιριάζει απόλυτα. Οι υποσχέσεις ότι η Ελλάδα θα επανέλθει στις αγορές ή ότι θα παρουσιάσει ανάπτυξη στερεότυπα σχεδόν προκαλούν στα έντυπα το σχόλιο «Ζήσε Μάη μου…» ή «Ζήσε μαύρε μου…» 



Σχόλια