Με ευχολόγια και ανυπόστατους χαρακτηρισμούς δεν στήνονται αεροδρόμια και δεν επιτυγχάνεται τουριστική ανάπτυξη

Απαιτείται ωριμότητα, πολιτική βούληση, συνέργειες και στρατηγικός σχεδιασμός

Αναφορικά με το δελτίο τύπου που πρόσφατα εξέδωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου αμέσως μετά τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε ο Τ.Ο.Π. στα Μ.Μ.Ε., την 18η Νοεμβρίου 2014,  έχουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Θεωρούμε ότι στην παρούσα συγκυρία, θα ήταν ωφελιμότερο για όλους, η
Περιφερειακή Αρχή και οι συνεργάτες της, αντί να περιορίζονται σε χαρακτηρισμούς περί δήθεν αγνοίας των Τουριστικών Συλλογικών Φορέων μας, όφειλε να μας είχε “διαφωτίσει” άμεσα και με συγκεκριμένα στοιχεία και χρονοδιαγράμματα, για το πώς και το πότε, το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα λειτουργήσει και ως πολιτικό. 

Ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου εκπροσωπεί το σύνολο των επιμέρους Ενώσεων και Συλλόγων Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων της Πελοποννήσου, συγκροτημένος σε Σώμα Διοικητικού Συμβουλίου, σύμφωνα με όλες τις νόμιμες αρχαιρεσίες και διαδικασίες. Ως εκ τούτου, η Περιφερειακή Αρχή ουδόλως δικαιούται να ισχυρίζεται ότι “οι πρωτοβουλίες αυτές αποτελούν σαφώς μεμονωμένη έκφραση εκπροσώπων του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου”, διότι  στο πάνελ της συνέντευξης τύπου υπήρχαν εκπρόσωποι, μέλη του Δ.Σ. του Τ.Ο.Π., τεσσάρων εκ των πέντε συνολικά Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Συνεπώς, η Περιφέρεια υποχρεούται να δεχτεί ότι οι προβληματισμοί και οι ανησυχίες που εκφράστηκαν κατά την συνέντευξη τύπου, ήταν φωνές αγωνίας που προήρχοντο από σύσσωμο τον τουριστικό κόσμο της Πελοποννήσου, ο οποίος έχει εναποθέσει μεγάλο μέρος της επιχειρηματικής προοπτικής του στον τρόπο που η Περιφέρεια διαχειρίζεται την αναπτυξιακή πολιτική της.

Ταυτόχρονα, η κ. Νικολάκου, αρμόδια Αντιπεριφερειάρχης για θέματα Ανάπτυξης και Ενημέρωσης, οφείλει να κατανοήσει ότι με το να εκφράζουμε τους προβληματισμούς μας, που απορρέουν μέσα από το περιεχόμενο της υπογραφείσας ΚΥΑ σχετικά με το Αεροδρόμιο της Τρίπολης, ουδέποτε είχαμε ως στόχο την προσωπική μας προβολή, όπως μετά λύπης μας η ίδια διατείνεται, αλλά είχαμε ως σκοπό την από κοινού αναζήτηση λύσεων, έτσι ώστε να υπερκεραστούν τα προβλήματα που πιθανόν υπάρχουν. Ως επαγγελματίες του τουρισμού, γι αυτό που πραγματικά αγωνιούμε, είναι να προβάλλουμε εντατικά και αδιάκοπα το τουριστικό προϊόν της Πελοποννήσου. Ανάγκη για προσωπική προβολή έχουν μόνον αυτοί που στηρίζουν τη θέση τους στην πολιτική τους εικόνα.

Σε μια πραγματικά δύσκολη περίοδο για την εθνική μας οικονομία και για την ενάσκηση της εν γένει επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπου καθημερινά κινδυνεύουν να δημευτούν περιουσίες, να καταρρεύσουν στόχοι και να χαθεί η αξιοπρέπεια  εντίμων επιχειρηματιών, θα περιμέναμε εκ μέρους της Περιφέρειας να επιδείξει μεγαλύτερη ωριμότητα, ευθέως ανάλογη των περιστάσεων.

Ο βασικός ρόλος της Περιφέρειας ως προς τον τουριστικό σχεδιασμό και την τουριστική ανάπτυξη, δεν θα έπρεπε να είναι αυτός του «travelagency» όπου μέσω προσκλήσεων καλεί περιστασιακά τους τουριστικούς επαγγελματίες να συμμετάσχουν σε ταξίδια που διοργανώνει σε διάφορες τουριστικές εκθέσεις, αλλά θα έπρεπε να ενσαρκώνει το ρόλο του κύριου θεσμικού φορέα, και συγκεκριμένα,  αυτού που καλείται να καταρτίσει Στρατηγικό Τουριστικό Σχεδιασμό,  σε απόλυτη σύμπραξη και με βασικό “partner” τους παραγωγικούς φορείς του τουρισμού,  ενσωματώνοντας κατ’ αυτό τον τρόπο, τις τάσεις, τις προοπτικές και τους στόχους τους.

Σε κάθε περίπτωση, καλούμε την Περιφέρεια Πελοποννήσου να τοποθετηθεί άμεσα, ως προς τους προβληματισμούς μας:

- Να πάρει συγκεκριμένη θέση για κάθε μια από τις πέντε καίριες επισημάνσεις που διατυπώσαμε κατά την συνέντευξη τύπου επί του περιεχομένου της  ΚΥΑ.  
- Ποιες είναι οι συγκεκριμένες ενέργειες και με βάση ποιου χρονοδιαγράμματος θα τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο της Τρίπολης; 
- Υπήρξε κάποιο marketing plan εκ μέρους της Περιφέρειας για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Πελοποννήσου κατά τα τελευταία τέσσερα χρόνια και ποιο ήταν αυτό; 
- Ποια είναι τα παραγωγικά τουριστικά αποτελέσματα των ενεργειών της Περιφέρειας μέχρι σήμερα;  
- Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός και το marketing plan της επόμενης πενταετίας; 
- Με ποιο θεσμικό τρόπο σκέπτεται η Περιφέρεια Πελοποννήσου να αναπτύξει συνέργειες με τους ιδιωτικούς φορείς του τουρισμού την επόμενη πενταετία; 


Ως θεσμικός φορέας, ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου, προσβλέπει σε δυναμικού τύπου πρωτοβουλίες εκ μέρους της Περιφέρειας και θα επιμείνει μέχρι τέλους για όλα αυτά που απασχολούν το τουρισμό. Έως τότε, η οποιαδήποτε τακτική εξαπόλυσης διαφόρων επικοινωνιακών “ρουκετών” προς πάσα κατεύθυνση, είναι εις βάρος του ίδιου του Πελοποννησιακού Τουρισμού και έχει ως αποτέλεσμα την απομυθοποίηση της “Μυθικής Πελοποννήσου”.

Με στόχο την κοινή προσπάθεια για την περαιτέρω αναπτυξιακή πορεία της Πελοποννήσου, καλούμε την Περιφέρεια σε έναν ανοικτό, δημόσιο και ειλικρινή διάλογο, για θέματα που αφορούν στον τουριστικό σχεδιασμό και στην ανάπτυξη της Πελοποννήσου.

Ο τουρισμός θέλει συλλογική δράση και όραμα.
Όλοι μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα.

Σχόλια